KOMUNIKAT FIRMY:
Synerise S.A. (dawniej HG Intelligence S.A) będąca właścicielem platformy synerise.com, w drodze niepublicznej, otwartej emisji pozyskała kapitał na rozwój nowej klasy produktów i wprowadzenie platformy do segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Spółka w dwa lata osiągnęła wycenę sięgającą 50 mln zł.
Synerise.com to platforma klasy enterprise dla dużych organizacji umożliwiająca podejmowanie działań w zakresie zautomatyzowanego marketingu, systemów typu omnichannel i nowatorskich rozwiązań z zakresu przetwarzania danych. Narzędzie pozwala na integrację różnych kanałów wiedzy o organizacji, klientach oraz ich lojalności wobec marki, co znacznie ułatwia podejmowanie strategicznych decyzji na temat działań marketingowych oraz predykcji sprzedaży.
Spółka powstała z inicjatywy Miłosza Balusia, Krzysztofa Kochmańskiego i Jarosława Królewskiego w lipcu 2013 roku i jest jedną z inwestycji wspieranych przez FZ KPT oraz Satus Venture. W drugim kwartale 2014 rozpoczęła prace nad unikalną technologią pozwalająca na łączenie danych i zastosowania mechanizmów uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji do optymalizacji sprzedaży i pracy działów marketingu.
– Jesteśmy spółka technologiczną. Nasi klienci, głównie duże marki, oraz otoczenie biznesowe, a także liczne przetargi wygrywane na poziomie międzynarodowym są dowodem, że już dziś należymy do czołówki w swoim segmencie z uwagi na ambitne rozwiązania technologiczne, w które zainwestowaliśmy 2 lata temu – mówi Jarosław Królewski, dyrektor zarządzający Synerise S.A.
– Kilka milionów złotych pozyskanych w ramach emisji pozwoli skomercjonalizować nowe rozwiązania, nad którymi pracujemy od dłuższego czasu, w szczególności te związane z takimi trendami jak marketing science i machine learning (pl. uczenie maszynowe). Zainteresowanie emisją było spore, obecną zamknęliśmy na rynku polskim w bardzo krótkim czasie, niewykluczone, że jeszcze w tym roku zyskamy poważnego partnera zagranicznego. Big Data to specyficzny rodzaj segmentu, w którym projekty budowane w oparciu o metodykę lean startup (MVP) nie sprawdzają się. Potrzebny jest odpowiedni warsztat inżynierski, umiejętność prognozowania zużycia zasobów w przyszłości i wieczny pociąg do eksperymentowania. To wpływa na wartość aktywów i pozwala budować przewagi na rynku. Wierzymy tylko w skalowalne produkty, pozbawione rozbudowanych działów call center i client service, broniące się jakością i dbałością o szczegóły. Tego w Polsce często brakuje – dodaje Królewski.
Synerise S.A. zatrudnia obecnie niemal 40 specjalistów IT. Biura spółki znajdują się nowopowstałym Małopolskim Parku Technologii Informacyjnych, którego Synerise S.A. jednym z głównych rezydentów. Synerise jest Honorowym Patronem Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji, stale współpracuje z uczelniami wyższymi, w tym głównie z AGH w Krakowie.